P: Kako je došlo do snimanja tvog eksperimentalnog filma Kući i o čemu je film?
Film prikazuje uspomene jedne kuće. Ujedno je i uspomena na jedan prostor. Snimala sam ga u kući u kojoj živim od proljeća 2018., a koja će se, prema najnovijim vijestima, rušiti idućeg proljeća. Došla sam na Blankovu radionicu eksperimentalnog filma s okvirnom idejom o temi – „Kuća“ – i željom da se okušam u stop animaciji. Htjela sam fotografirati predmete iz Kuće koji me svakodnevno okružuju, a ne pripadaju mi – stare gramofonske ploče, ključeve, fotografije bivših stanara…. Ta ideja je do kraja radionice eskalirala. U nastalom filmu eksperimentiram s (de)materijalizacijom prostora, istražujem što čini naš osjećaj za neki prostor ili neko vrijeme i nastojim prenijeti atmosferu iz prostora u film, koristeći isječke slike i zvuka iz raznih razdoblja Kuće.
P: U Blanku si već snimila kratki igrani film prije dvije godine. Koja je razlika u procesu snimanja igranog i eksperimentalnog filma?
U mom slučaju, razlike su velike. Na primjer, na snimanju igranog filma Maks sudjelovalo je preko 40 ljudi, računajući glumce. U filmu Kući nema glumaca, nije bilo snimatelja, majstora tona… Snimala sam ga sama kod kuće, kad mi se snimalo. Film Maks snimali smo punih tjedan dana u komadu, na desetak različitih lokacija. Snimanje tog igranog filma bilo je produkcijski dosta zahtjevno. Film je još uvijek u postprodukcijskoj fazi. Generalno, igrani film zahtijeva puno organizacije i planiranja unaprijed, dok je eksperimentalnom rodu dopušteno, pa čak i poželjno, pristupiti bez unaprijed razrađenog scenoslijeda, bez jasne ideje o početku i završetku.
P: Mentorica ti je bila Tamara Bilankov. Što si sve naučila od nje?
Tamara nas je na radionici naučila puno o teorijskim osnovama i povijesti eksperimentalnog filma, tehnikama i pristupima snimanju, ali i načinima na koje možemo oblikovati svoje stilove unutar postojećih okvira i „pravila“. Puno mi je pomogla s mojim prvim stop animacijama. Podsjetila me da je manje ponekad više i da je važno misliti na rokove. Bez Tamare ne bi bilo hrabrosti.
P: Koji su ti planovi za dalje?
Imam puno ideja. Stop animacija mi je novootkrivena strast i trenutno pišem scenarij za jedan glazbeni spot u kojem ću se poigrati tom tehnikom, a koji će se vjerojatno snimati ovoga ljeta. Nakon toga, nastavit ću istraživati medij filma. Ne znam gdje će me to odvesti.